ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΟΤΕΣ, ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΕΣ, ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΤΗΣ ΦΑΠΑΣ!!!

ΜΕΓΑΛΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ!!!

Ομολογία-σοκ: Η κυβέρνηση δεν ξέρει πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές στην εφορία!

Η κυβέρνηση ομολογεί πως:  δεν ξέρει πόσα χρωστούν οι εφοπλιστές στην εφορία!!!

Σχεδόν ανύπαρκτη η φορολόγησή τους – Καταβάλλουν κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα ανά μονάδα πλοίου, όταν τα ημερήσια έσοδα μπορούν να φτάσουν ακόμα και επταψήφια ποσά!

Δεν φτάνουν οι 56 φοροαπαλλαγές των Ελλήνων εφοπλιστών και η φοροαποφυγή μέσω off-shore εταιρειών που στερεί από το ελληνικό δημόσιο σημαντικά έσοδα τη στιγμή που ετοιμάζεται νέα φοροκαταιγίδα για το λαό, είναι και η ανικανότητα (;) της κυβέρνησης να εισπράξει τις βεβαιωμένες οφειλές των ναυτιλιακών εταιρειών προς την εφορία, αφού παραδέχεται πως ούτε καν γνωρίζει το ύψος αυτών των χρεών!

Αυτό και πολλά άλλα προκλητικά αποκαλύφθηκαν στη Βουλή, όταν γνωστοποιήθηκαν (την Τετάρτη 13/04/2016) σχετικά στοιχεία που διαβίβασε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, μετά από αίτημα βουλευτών του ΚΚΕ.

Συγκεκριμένα, οι βουλευτές Χρήστος Κατσώτης, Νίκος Καραθανασόπουλος, Διαμάντω Μανωλάκου και Μανώλης Συντυχάκης είχαν υποβάλει Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων, με την οποία ζητούσαν να ενημερωθούν για τους φόρους που έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013, 2014 και 2015 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του Ν. 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ιδίου νόμου. Οι βουλευτές είχαν ζητήσει να ενημερωθεί η Βουλή και πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013, το 2014 και το 2015 με βάση το συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι εισπράξεις από φόρους πλοίων το 2013 ήταν 14.013.519,90 ευρώ, το 2014 ήταν 13.154.712,39 ευρώ και το 2015 το ποσό ανερχόταν σε 17.617.781,18 ευρώ. Τα έσοδα στην τριετία ανέρχονται σε 44.786.013,47 ευρώ, το ποσό αυτό όμως παύει να φαίνεται μεγάλο, αν κάνει κάποιος την «αριθμητική». Ενδεικτικά, για το έτος 2014 ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.885 πλοία σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. Αφού τα φορολογικά έσοδα, το ίδιο έτος, ήταν 13.154.712,39 ευρώ, κάνοντας τις πράξεις, βλέπουμε ότι κατά μέσο όρο οι εφοπλιστές πλήρωσαν για κάθε πλοίο κάτι λιγότερο από 10 ευρώ τη μέρα! Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ημερήσια έσοδα για έναν εφοπλιστή –ειδικά στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων- μπορούν να φτάσουν και επταψήφια ποσά!

Όσον αφορά, τώρα, στις εισπράξεις με βάση το συνυποσχετικό «οικειοθελούς συνεισφοράς», το οποίο υπογράφηκε το καλοκαίρι του 2013, αυτές ανήλθαν το 2014 σε 40.546.161,35 ευρώ και το 2015 σε 45.430.869,71 ευρώ. Σύμφωνα δε, με έγγραφο του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, στην «Οικειοθελή Παροχή της Ναυτιλιακής Κοινότητας» συμμετέχουν 524 εταιρείες (κατά προσέγγιση ποσοστό της τάξεως πλέον του 90% επί της συνολικής χωρητικότητας, μετρούμενη σε χωρητικότητα επί των διαχειριζόμενων πλοίων).

Χαρακτηριστικό είναι ότι στα δύο χρόνια, οι Έλληνες εφοπλιστές κατέβαλαν «οικειοθελώς» μεγαλύτερο ποσό από τη συμβατική τους φορολόγησηστην τριετία. Επίσης, από το άθροισμα του 2014 και 2015, δηλαδή 85.977.031,06 ευρώ, προκύπτει ότι πλήρωσαν λιγότερο από 30 ευρώ τη μέρα ανά πλοίο στα δύο αυτά χρόνια.

Υπενθυμίζεται, ότι το συνυποσχετικό έχει ημερομηνία λήξης το 2017, ενώ προέβλεπε να καταβάλουν οι Έλληνες εφοπλιστές περίπου 400 εκατ. ευρώ συνολικά, στόχος μάλλον μακρινός, αφού στη διετία συγκεντρώθηκαν μόνο 85.977.031,06 ευρώ. Από το 2018, θα επιστρέψουν στα συμβολικά ποσά που πληρώνουν ως φόρο.

Αυτά ήταν τα μόνα στοιχεία που διαβίβασαν οι αρμόδιοι υπουργοί στη Βουλή. Χωρίς απάντηση έμειναν τα ερωτήματα των βουλευτών του ΚΚΕ, για τα φορολογικά έσοδα από ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (off-shore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2015, αλλά και για το ποιες είναι οι βεβαιωμένες ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά.

Ως προς τις εξωχώριες, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών απάντησε ότι στο φορολογικό μητρώο καταγράφονται και παρακολουθούνται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, οι επιχειρήσεις με Έδρα την Αλλοδαπή προκειμένου να συναλλαχθούν ή να δραστηριοποιηθούν επιχειρηματικά στην ελληνική επικράτεια ανάλογα με τον σκοπό ή τη δραστηριοποίησή τους και κατηγοριοποιούνται κατά περίπτωση σε αντίστοιχες Νομικές Μορφές. Προκειμένου λοιπόν να απαντήσει στο ερώτημα, το υπουργείο Οικονομικών πρέπει να λάβει περαιτέρω διευκρινίσεις σχετικά με τα κριτήρια στα οποία ανταποκρίνεται ο χαρακτηρισμός off-shore για τις επιχειρήσεις των συγκεκριμένων Αλλοδαπών Νομικών Προσώπων και Οντοτήτων, όπως επισημαίνει στο έγγραφό του ο αναπληρωτής υπουργός.

Ως προς το αίτημα να κατατεθούν στοιχεία για τις βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών στη ΔΟΥ Πειραιά, το υπουργείο απάντησε ότι δεν μπορεί να αντλήσει στοιχεία με μόνο το συγκεκριμένο κριτήριο! Δηλαδή, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, της «ανακατανομής» των φορολογικών βαρών, δεν γνωρίζει τι πρέπει να εισπράξει από τις «ιερές αγελάδες» της πρώτης ναυτιλιακής δύναμης στον κόσμο! Η «άγνοια» αυτή φαίνεται να είναι διαχρονική, καθώς και η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας – ΠΑΣΟΚ, σε αντίστοιχο ερώτημα το 2014, δεν είχε διαβιβάσει στοιχεία.

Και αφού οι Έλληνες εφοπλιστές είναι ήσυχοι, ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα διαφυλάξει ως «κόρη οφθαλμού» τις απανωτές φοροαπαλλαγές που τους εξασφάλισαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, συνεχίζουν να επενδύουν δισεκατομμύρια σε ναυπηγεία του εξωτερικού (στο τέλος του 2015 οι επενδύσεις τους σε ναυπηγήσεις ανέρχονταν σε 25 δισ. δολάρια).

Τον Ιανουάριο του 2016 η αξία του ελληνόκτητου στόλου ανέρχονταν σε 95,2 δισ. δολάρια, με υπερδιπλάσια αξία σε σχέση με κάθε άλλη χώρα στα δεξαμενόπλοια. Συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενόπλοιων αξίζει σήμερα 39,6 δισ. ευρώ (44,3 δισ. δολάρια), όταν η αξία των δεξαμενόπλοιων της αμέσως επόμενης χώρας, των ΗΠΑ, δεν ξεπερνά τα 18,1 δισ. ευρώ (20,3 δισ. δολάρια).


 s o u r c e


 

Κυνική ομολογία Αλεξιάδη: Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία της ναυτιλίας
———————————————————————

Κυνική ομολογία Αλεξιάδη: Δεν θα αυξήσουμε τη φορολογία της ναυτιλίας

ΣΕ ΑΠΟΛΥΤΗ ΣΥΜΠΝΟΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ «ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥΣ» ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Όσοι παρακολούθησαν την ομιλία του Τρύφωνα Αλεξιάδη, στο Ναυτιλιακό Συνέδριο της εφημερίδας «Ναυτεμπορική» σήμερα (26/01/2016), θα πρέπει να βρέθηκαν σε σύγχυση, για το αν ακούν εκπρόσωπο των εφοπλιστών ή υπουργό «αριστερής» κυβέρνησης.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών έβαλε μια και καλή τέλος, στις περσινές (προεκλογικές κυρίως) διακηρύξεις του ΣΥΡΙΖΑ, για ανατροπή των προκλητικών φορολογικών προνομίων των Ελλήνων εφοπλιστών στο πλαίσιο της αποκατάστασης αδικιών και της ισονομίας, αλλά και στη λογική του «να πληρώσουν οι έχοντες».
«Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία» δήλωσε ο κ. Αλεξιάδης, προς ικανοποίηση του εφοπλιστικού λόμπι και παρά το γεγονός ότι η αύξηση της φορολογίας των Ελλήνων εφοπλιστών υπάρχει ως δέσμευση στο τρίτο μνημόνιο, που έφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – Ανεξάρτητων Ελλήνων.
Υιοθετώντας πλήρως την επιχειρηματολογία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ο κ. Αλεξιάδης πέταξε την… μπάλα στην εξέδρα, λέγοντας στην ουσία ότι αφού υπάρχουν φορολογικοί παράδεισοι σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γιατί να μην έχουν και έναν δικό τους στην Ελλάδα, οι Έλληνες εφοπλιστές.
«Το ζήτημα του φορολογικού ανταγωνισμού στην Ε.Ε πρέπει να συζητηθεί με σαφήνεια σε επίπεδο Ευρώπης, και να τεθούν τα θέματα των φορολογικών παραδείσων, γιατί δεν γίνεται να μας κουνάνε το δάχτυλο και να μας κατηγορούν για φοροδιαφυγή χώρες που στην επικράτειά τους τρέφουν φορολογικούς παραδείσους, όπου κρύβονται τα λεφτά της φοροδιαφυγής» σημείωσε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, από το βήμα του συνεδρίου.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία, με κίνδυνο να πληγεί η ανταγωνιστικότητά της και επομένως τα δημόσια έσοδα και αντίστοιχα να ωφεληθούν τα δημόσια έσοδα άλλων χωρών» πρόσθεσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουμε, σημείωσε, η φορολογική επιβάρυνση στη ναυτιλία έχει αυξηθεί από το 2013, εννοώντας την έκτακτη «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών που έχει όμως ημερομηνία λήξης. Την ίδια στιγμή, συνέχισε, «μελετώντας τις φορολογικές διατάξεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών διαπιστώνουμε ότι χώρες που μας κουνούν το δάχτυλο έχουν ειδικές φορολογικές διατάξεις πιο ευνοϊκές».
Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2015, η Κομισιόν έθεσε δίμηνη διορία στην Ελλάδα, για να επανεξετάσει ισχύουσες φορολογικές διατάξεις για τη ναυτιλία, οι οποίες ενδέχεται να παραβιάζουν τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Στη φορολογία της ναυτιλίας δεν υπάρχει «plan b» και η κυβέρνηση δεν επεξεργάζεται «κανένα σχέδιο χ, ψ, ω» ανέφερε τονίζοντας ότι το υπουργείο δεν έχει κρυφή ατζέντα. Μάλιστα, δήλωσε πως το υπουργείο Οικονομικών διαπραγματεύεται με την Κομισιόν προκειμένου να αποφευχθεί η φορολόγηση μερισμάτων στη ναυτιλία, χωρίς να θέλει προς το παρόν, να μιλήσει εκτενώς για το θέμα αυτό.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, κατά την ομιλία του στο συνέδριο, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι είναι «ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία και να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας. Το επαναλαμβανόμενο επιχείρημα ότι το φορολογικό μας καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό κατέπεσε όταν παραθέσαμε στην πολιτεία συγκριτικά οικονομικά στοιχεία που αποδεικνύουν πόσο πιο ακριβή είναι η φορολόγηση του πλοίου και της διαχείρισής του στην Ελλάδα, ειδικά με τον εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας».
Η ταύτιση απόψεων κυβέρνησης – εφοπλιστών είναι εμφανής… Εντύπωση πάντως προκάλεσε το γεγονός, ότι ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, δεν είπε λέξη για το θέμα. Τελικά, για μία ακόμα κυβέρνηση «κόκκινη γραμμή» δεν είναι το ασφαλιστικό χαμηλόμισθων, αγροτών, επιστημόνων κτλ., τα δικαιώματα των οποίων βάλλονται, αλλά το εισόδημα των εφοπλιστών…


 

ΔΕΙΤΕ  ΚΙ  ΑΥΤΑ :

screenshot-from-2016-09-22-12_01_34

screenshot-from-2016-09-22-12_01_49

screenshot-from-2016-09-22-12_01_58

11 σκέψεις σχετικά με το “ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΟΙ ΚΟΤΕΣ, ΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΕΣ, ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ ΤΗΣ ΦΑΠΑΣ!!!

  1. ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΜΕΓΑΛΕ ΕΦΟΡΙΑΚΕ ΥΠΑΛΛΗΛΕ . ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΜΑΓΑΖΑΤΟΡΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΚΗΝΙΓΑ , ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙΝΑΣΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΟ ΠΟΛΥ , ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΕ ΕΦΑΓΕ Η ΕΞΟΥΣΙΑ . ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙΣ ΚΟΡΑΣΟΝ ΝΑ ΑΚΟΥΜΠΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΝΑΥΤΗΛΙΑ . ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΒΗΣΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΩΡΑ . ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΕΣ ΜΟΥΣΙ , ΚΑΤΑΛΟΙΠΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΚΟΥΜΟΥΝΙΣΜΟΥ ΜΕ ΔΕΞΙΑ ΤΣΕΠΗ ΤΥΠΟΥ ΠΑΣΟΚ .

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Πρώτη φορά Αριστερά… Χαϊδεύει τους εφοπλιστές, σκοτώνει τους συνταξιούχους!

    ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΤΕ -ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- ΤΟΥΣ ΕΧΟΝΤΕΣ Ή ΤΑ ΕΧΕΤΕ…ΒΡΕΙ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ; ΑΛΕΞΗ ΤΣΙΠΡΑ ΙΔΟΥ ΤΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΙΡΑΞΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ

    Δεν πρέπει -τελικά- να υπάρχει παγκόσμιο προηγούμενο στο δράμα που αποδεδειγμένα έχει προκαλέσει με την παρουσία της στη διακυβέρνηση της χώρας, η… πρώτη και δεύτερη φορά Αριστερά.
    Δεν πρέπει να υπάρχει ούτε ένας αριστερός σε αυτό τον πλανήτη που να μπορούσε να φανταστεί πως ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλέξης Τσίπρας θα έφταναν στο σημείο να τσακίσουν συνταξιούχους και τους εναπομείναντες εργαζόμενους, ακριβώς και μόνο για να αποφύγουν ή να καθυστερήσουν προκλητικά, τη φορολόγηση των εφοπλιστών.
    Του εφοπλιστικού κλάδου που χρόνια ολόκληρα κατόρθωνε και εξακολουθεί και κατορθώνει να αποφεύγει την πραγματική συνεισφορά στην προσπάθεια ανοικοδόμησης της ελληνικής οικονομίας, με διάφορα τερτίπια και τρικ, κυρίως όμως μέσω των συνεχών απειλών για τη… μετακόμιση της σημαίας των καραβιών τους, διασφαλίζοντας τη συνέχιση του προκλητικού καθεστώτος φοροαπαλλαγών.
    Κι αν για τη Νέα Δημοκρατία, άντε και το ΠΑΣΟΚ κάτι τέτοιο μπορεί και να έμοιαζε φυσιολογικό, καθώς ήταν οι πρώτοι διδάξαντες της εγκληματικής πολιτικής «σκοτώνουμε το λαό, σώζουμε τους εφοπλιστές…», κανείς -πραγματικά- δεν μπορεί να δεχτεί πως αυτό το σλόγκαν, περήφανα το τραγουδούν και τα στελέχη της πρώτης αριστερής κυβέρνησης που γνώρισε ποτέ η Ελλάδα. Προφανώς και της τελευταίας…
    Ο Αλέξης Τσίπρας κατόρθωσε στο διάστημα 10 μηνών να μην κάνει ούτε ένα βήμα προς την διασφάλιση μιας έξτρα φορολόγησης των εφοπλιστών, προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει ως το πολυπόθητο ισοδύναμο που σε λίγο καιρό θα αρχίσει και πάλι να αναζητά, δήθεν για να δικαιολογήσει τις παράλογες απαιτήσεις των δανειστών, για να τσακίσει περαιτέρω τους συνταξιούχους και τους εργαζόμενους αυτής της χώρας.
    Δέκα μήνες τώρα, η αριστερή διακυβέρνηση αυτού του τόπου δεν έχει λάβει ούτε ένα μέτρο εις βάρος των κατέχοντων. Και σα να μην φτάνει αυτό, εμφανίζεται και να… προετοιμάζει το έδαφος για την αποφυγή όσων προβλέπονται από το μνημόνιο, για τη σταδιακή αύξηση σε ποσοστό 4% ανά έτος μέχρι το 2020% της φορολογίας επί του τονάζ των πλοίων.
    Βλέπετε, οι συνταξιούχοι και οι εργαζόμενοι, αυτοί που χάρισαν στον Αλέξη Τσίπρα τη διακυβέρνηση της Ελλάδας, δεν έχουν καράβια και… σημαίες για να απειλήσουν τον πρωθυπουργό ότι θα τα στείλουν στη Μάλτα και στις υπόλοιπες χώρες που ισχυρίζονται οι εφοπλιστές ότι τους παρακαλάνε για να «μετακομίσουν» το στόλο τους, ώστε να διασφαλίσουν τη συνέχιση της φορολογικής ασυλίας.
    Για να το καταστήσουμε σαφές και για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις…
    Ο ελληνικός λαός, κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται ποτέ να συγχωρέσει μια τέτοια προδοτική πράξη, αν όντως βρίσκεται σε εξέλιξη, η κάτω απ’ το τραπέζι διαπραγμάτευση για επίτευξη συμφωνίας με τους εφοπλιστές. Δεν μπορεί να αποτελεί γεγονός, η αναζήτηση… ισοδύναμων για να απαλύνετε τον πόνο των εφοπλιστών, αν και όποτε τελικά αποφασίσετε να υλοποιήσετε όσα προβλέπει εις βάρος τους το τρίτο μνημόνιο.
    Δεν πρόκειται να σας παραπέμψουμε στα όσα είχατε υποσχεθεί προεκλογικά για την φορολόγηση των εφοπλιστών διότι όπως και όλες οι άλλες προεκλογικές εξαγγελίες σας δεν αποτελούν παρά ένα κουρελόχαρτο, το οποίο οι δανειστές σας έβαλαν να το κάψετε στο τζάκι.
    Πράξτε, τουλάχιστον, το αυτονόητο.
    Σταματήστε να τσακίζετε στους φόρους τους μισθωτούς, πάψτε να σχεδιάζετε τη μείωση των συντάξεων και βρείτε χρήματα από αυτούς που μπορούν να ζήσουν και με ένα εκατομμύριο ευρώ το μήνα.
    Ο λαός που παλεύει από το πρωί μέχρι το βράδυ για 300 και 480 ευρώ μισθό δεν σας φταίει σε τίποτα. Και δεν πρόκειται να σας το συγχωρέσει. Αριστεροί να μειώνουν συντάξεις; Ποτέ…
    Και θα σας το αποδείξει πολύ σύντομα, καθώς αντιλαμβάνονται άπαντες ότι με τις πράξεις σας θα διαμορφώσετε έτσι την κατάσταση στην ελληνική κοινωνία που θα υποχρεωθείτε να αποχωρήσετε μόνοι σας από τη διακυβέρνηση αυτής της περήφανης -κατά τ’ άλλα- χώρας!
    Ο καιρός γαρ εγγύς!!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Ισοδύναμα» για τους εφοπλιστές υπάρχουν…

    Το παιχνίδι της «γάτας και του ποντικού» παίζουν για τα μάτια του κόσμου χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις με την εκλεκτή κάστα των Ελλήνων εφοπλιστών.
    Προαναγγέλλουν μέτρα για την αύξηση της συμβολής τους στην εθνική οικονομία, είτε μέσω φορολογίας ή «εθελοντικής» εισφοράς –οι διατυπώσεις ποικίλουν-, για να αποσυρθούν στη συνέχεια, καθώς οι εφοπλιστές αντιδρούν απειλώντας να πάρουν πλοία και εταιρείες από την Ελλάδα. Φυσικά, ποτέ δεν υπήρξε πρόθεση να θιγεί ο σκληρός πυρήνας των 56 φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές, μόνο ίσως στα λόγια, αν θυμάται κανείς και πολύ περισσότερο ο ΣΥΡΙΖΑ τις προεκλογικές εξαγγελίες των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου 2015, περί ισονομίας και μεταφοράς των φορολογικών βαρών από τους πιο αδύναμους στους εύπορους.
    Το επιχείρημα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το πρώτο επτάμηνο της διακυβέρνησής της, ήταν ότι χρειάζεται χρόνος για να προχωρήσουν οι παρεμβάσεις στη φορολογία των εφοπλιστών, καθώς είναι συνταγματικά κατοχυρωμένες. Στη δεύτερη θητεία της, η ίδια κυβέρνηση ξέχασε ακόμα και τις δικαιολογίες και τάζοντας ισοδύναμα για τα σκληρά μέτρα του τρίτου μνημονίου σχεδόν σε όλες τις κοινωνικές ομάδες, δεν άφησε παραπονεμένους τους εφοπλιστές. Βέβαια, φαίνεται πως στάθηκε πιο ικανή στην ανεύρεση ισοδύναμων για να ελαφρύνει τα προαπαιτούμενα του μνημονίου για τη ναυτιλία, παρά για το ΦΠΑ 23% στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, για τον ΕΝΦΙΑ, την εισφορά αλληλεγγύης κτλ.
    Υπενθυμίζεται ότι το τρίτο μνημόνιο προβλέπει την αύξηση του φόρου χωρητικότητας στα πλοία και τη σταδιακή κατάργηση φορολογικών προνομίων των εφοπλιστών. Θα περίμενε κανείς, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ να υλοποιήσει απαρέγκλιτα το συγκεκριμένο προαπαιτούμενο, όπως κάνει με όλα τα υπόλοιπα που θίγουν τα δικαιώματα της συντριπτικής πλειονότητας του ελληνικού λαού.
    Όμως, με μια δήλωση-βόμβα, η οποία μάλλον πέρασε στα «ψιλά», ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, αποκάλυψε τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης.
    Κατά την ομιλία του στο συνέδριο «Capital + Vision», την προηγούμενη εβδομάδα, έκανε ειδική μνεία στους Έλληνες εφοπλιστές, προαναγγέλλοντας αλλαγές στη φορολογία της ναυτιλίας, προς την κατεύθυνση όμως της ελάφρυνσης! Ο κ. Αλεξιάδης επικαλέστηκε τη μόνιμη επωδό σε αυτές τις περιπτώσεις, τη βελτίωση δηλαδή της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, λες και δεν έχει σκανδαλωδώς ευνοϊκότερο καθεστώς από άλλες ανταγωνίστριες χώρες.
    Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι Έλληνες εφοπλιστές είχαν φροντίσει το προηγούμενο διάστημα, να τροφοδοτήσουν τον Τύπο με τα «Plan B», τα οποία κατέστρωναν, περί μεταφοράς των εταιρειών τους σε τρίτες χώρες, με βασικό «υποψήφιο» την Κύπρο. Μετά τις εξαγγελίες του κ. Αλεξιάδη, βέβαια, υπήρξαν και δημοσιεύματα σε κλαδικά ΜΜΕ, τα οποία ανέφεραν ότι τελικά μπορεί να μείνουν στην Ελλάδα τα ναυτιλιακά κεφάλαια.
    Όλα αυτά, την ώρα που ο ελληνόκτητος στόλος παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση από το 2009, σύμφωνα με έρευνα της «Petrofin Research». Κατά τη διάρκεια του τελευταίου δωδεκάμηνου, ο αριθμός των πλοίων που βρίσκονται υπό τον έλεγχο των Ελλήνων εφοπλιστών αυξήθηκε κατά 202, με συνολικά 4.909 πλοία, αύξηση κατά 4,3%. Η δε χωρητικότητά του ανέρχεται σε 328,25 εκατ. τόνους, έναντι 303,5 εκατ. τόνων το 2014, αύξηση 7,52%, ενώ η μέση χωρητικότητα ανά πλοίο διαμορφώνεται σε 66.868 τόνους, από 64.495 τόνους τον προηγούμενο χρόνο. Επίσης, σύμφωνα με την «Clarkson’s», αυτό το διάστημα υπάρχουν παραγγελίες για την κατασκευή περίπου 476 νέων πλοίων από 103 Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι αναμένουν ότι επενδύσεις τους θα αποφέρουν κέρδη σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και ότι η ανάκαμψη της ναυλαγοράς δεν θα αργήσει.
    Έτσι, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ακόμα και αν υποχρεωθεί από τους δανειστές να αυξήσει το φόρο χωρητικότητας, έχει ήδη βρει τα «ισοδύναμα» -όπως φαίνεται- για άλλες φοροαπαλλαγές, ώστε να μην έχουν «χασούρα» οι Έλληνες εφοπλιστές στα αμύθητα κέρδη τους και να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις επενδύσεις τους στα ναυπηγεία της Ασίας.
    Κατά τα άλλα, οι Έλληνες ναυτεργάτες, στην «πρώτη ναυτική δύναμη του κόσμου», πνίγονται στην ανεργία, με περισσότερους από 15.000 ανέργους, το ασφαλιστικό τους ταμείο, το ΝΑΤ, έχει «βουλιάξει» από τις οφειλές εκατομμυρίων των εφοπλιστών, ενώ για τη νέα μείωση στις οργανικές συνθέσεις των πλοίων η οποία κυοφορείται και θα στείλει κι άλλο κόσμο στην ανεργία, η κυβέρνηση το καλύτερο που μπορεί να κάνει είναι να «διαβουλευθεί» ώστε οι αρνητικές επιπτώσεις απλά να περιοριστούν…

    Read more: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/naytilia/story/641121/isodynama-gia-toys-efoplistes-yparxoyn#ixzz4L3rfpLFp

    Μου αρέσει!

  4. Η Ελλάδα απειλείται με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για χάρη των… εφοπλιστών

    ΤΕΛΙΣΙΓΡΑΦΟ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙ ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ «ΒΙΟΠΑΛΑΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ»

    Με την εκπνοή της δίμηνης διορίας, μέσα στην οποία η ελληνική κυβέρνηση καλούνταν να επανεξετάσει το ευνοϊκό καθεστώς φορολογίας και κρατικών ενισχύσεων στο ναυτιλιακό τομέα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επανήλθε πιο σκληρή αυτή τη φορά και αποφασισμένη για το «ξήλωμα» του «φορολογικού παραδείσου» των Ελλήνων εφοπλιστών.
    Η Ευρωπαία Επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, απέστειλε επιστολή προς την Αθήνα, στα τέλη Φεβρουαρίου, στην οποία απορρίπτει τα επιχειρήματα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Σύμφωνα με αυτά, το φορολογικό καθεστώς της ναυτιλίας της χώρας πρέπει να παραμείνει ανέπαφο, επειδή οι εταιρείες ήδη υπερφορολογούνται (!).
    Η κ. Βεστάγκερ τονίζει, ότι οι αναγκαίες τροποποιήσεις στις ισχύουσες διατάξεις θα πρέπει να γίνουν εντός 24 μηνών και να τεθούν σε ισχύ από τον Ιανουάριο του 2019. Μάλιστα, αν η ελληνική κυβέρνηση δεν δεσμευθεί ότι οι αλλαγές θα γίνουν άμεσα, η χώρα θα παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
    «Είμαστε βιοπαλαιστές της ναυτιλίας. Περνάμε άσχημους καιρούς. Πληρώνουμε τέσσερις φορές περισσότερους φόρους» ανέφερε, μεταξύ άλλων, σε πρόσφατη εκδήλωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, ο εφοπλιστής Παναγιώτης Τσάκος.
    Την άποψη αυτή, η οποία αποτελεί πρόκληση για τους πραγματικούς βιοπαλαιστές, φαίνεται να συμμερίζεται και η κυβέρνηση, καθώς συντάσσεται πλήρως με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Η Ένωση, σύμφωνα με σχετική της ανακοίνωση στις 21/01/2016, υποστηρίζει ότι δεν υφίσταται καμία ουσιαστική στρέβλωση του ανταγωνισμού στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών. Ο δε αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, έχει δεσμευθεί με δημόσια τοποθέτησή του, ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η φορολόγηση στη ναυτιλία».
    Η Ευρωπαία Επίτροπος στην επιστολή της επιμένει πως οι υπό εξέταση ελληνικές διατάξεις παρέχουν «επιλεκτικό οικονομικό πλεονέκτημα, απειλούν να νοθεύσουν τον ανταγωνισμό, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις μεταξύ κρατών-μελών συναλλαγές» και «συνιστούν κρατική ενίσχυση» προς τους εφοπλιστές. Πιο συγκεκριμένα, η κ. Βεστάγκερ υποστηρίζει ότι «το καθεστώς φορολογίας χωρητικότητας, η απαλλαγή από τη φορολογία της υπεραξίας από την πώληση πλοίων που φορολογούνται βάσει της χωρητικότητας, τα φορολογικά οφέλη για εταιρείες του ευρύτερου ναυτιλιακού κλάδου, η απαλλαγή από τη φορολογία των μερισμάτων που καταβάλλονται από τις ναυτιλιακές εταιρείες, η απαλλαγή από τη φορολογία της υπεραξίας που σχετίζεται με τις μετοχές σε ναυτιλιακές εταιρείες και η απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς που προβλέπονται στον ν. 27/1975 είναι μέτρα που συνιστούν κρατική ενίσχυση».
    Όσο για την «εθελοντική εισφορά», η κ. Βεστάγκερ υποστηρίζει ότι πρόκειται για ένα «προσωρινό, μεμονωμένο μέτρο που δε σχετίζεται με τον βασικό πυρήνα των κατευθυντήριων γραμμών της Ε.Ε για τη ναυτιλία».
    Αν τελικά η χώρα οδηγηθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για χάρη των… βιοπαλαιστών εφοπλιστών, θα αποτελεί όνειδος για την «πρώτη κυβέρνηση της Αριστεράς», να πληρώσει ο ελληνικός λαός πρόστιμα που ενδέχεται να επιβληθούν, για να προστατεύσει τις «ιερές αγελάδες», τη στιγμή μάλιστα που οι 56 σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές της ναυτιλίας μένουν ανέπαφες από τη σφαγή που φέρνει το ασφαλιστικό και φορολογικό νομοσχέδιο.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  5. Οι εφοπλιστές χαβιάρι και ο λαός… στο αμπάρι!

    Ακόμα ένας χρόνος έφυγε και οι «ιερές αγελάδες» παραμένουν στο απυρόβλητο – Τσίπρας και Καμμένος διατηρούν τις προκλητικές φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών επιλέγοντας να αδειάσουν τις τσέπες των πολιτών και όχι των πλοιοκτητών
    Σε λίγες ημέρες συμπληρώνεται ένας χρόνος διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
    Μιας κυβέρνησης που βγήκε με σημαία το σκίσιμο των μνημονίων, τον καταλογισμό των ευθυνών σε όσους μας έφεραν στη σημερινή κατάσταση, την πάταξη της φοροδιαφυγής και το κυνήγι των μεγαλοκαρχαριών.
    Στην προεκλογική τους ρητορική Τσίπρας και Καμμένος διεμήνυαν ότι θα μπει τέλος στην προκλητική φορολογική ασυλία των εφοπλιστών, αλλά μέχρι σήμερα επιμένουν να κάνουν τα… στραβά μάτια και να διατηρούν στο απυρόβλητο τους πλοιοκτήτες.
    Την ώρα που ο ελληνικός λαός ματώνει από τα βάρβαρα, αντιλαϊκά μέτρα, Τσίπρας και Καμμένος επιμένουν να συμπεριφέρονται στους εφοπλιστές σαν «ιερές αγελάδες» αθετώντας ακόμα μία προεκλογική τους δέσμευση.
    Άραγε, έχουν τηρήσει καμία από τις δεσμεύσεις τους ή όλα ανάποδα τα κάνουν;
    Το προκλητικό ΦΕΚ υπέρ των εφοπλιστών
    Στις 28 Μαΐου του 2015 στο Φύλλο της Κυβέρνησης ( ΦΕΚ 977) δημοσιεύτηκε μια βιαστική και ακατανόητη Υπουργική Απόφαση των Υπουργών κκ Σταθάκη και Δρίτσα , η οποία πανηγυρικά απέδειξε ότι Τσίπρας και Καμμένος δεν είχαν καμία διάθεση να ακουμπήσουν το εφοπλιστικό κεφάλαιο.
    Με αυτή την απόφαση συνεχίζεται το προκλητικό καθεστώς της πλήρους φοροαπαλλαγής των εφοπλιστών, αφού σύμφωνα με την παρ.13 «οι πλοιοκτήτες ή σε περίπτωση που το πλοίο ανήκει σε ημεδαπή ή αλλοδαπή εταιρεία οποιουδήποτε τύπου, οι μέτοχοι και οι εταίροι αυτής, απαλλάσσονται από κάθε είδους φόρο για το εισόδημα που προέρχεται από τα κέρδη της εκμεταλλεύσεως του πλοίου»!
    Ταυτόχρονα, ο νόμος περί φορολογίας των πλοίων παραμένει ίδιος εδώ και 40 χρόνια. Είναι ο νόμος 27/1975. Με το νόμο αυτό οι Έλληνες εφοπλιστές απολαμβάνουν 56 φοροαπαλλαγές. Και όχι μόνο αυτό. Ο νόμος είναι συνδεδεμένος με το ελληνικό Σύνταγμα, ώστε να μην μπορεί να αλλάξει. Δηλαδή πρόκειται για νομικό παραλογισμό.
    Σύμφωνα με το νόμο αυτό, κάθε πλοίο με ελληνική σημαία πληρώνει το χρόνο φόρο από 3.000 έως 8.000 ευρώ. Όσο δηλαδή ένας άνεργος χωρίς εισοδήματα. Αν το πλοίο είναι ελληνικό αλλά υπό ξένη σημαία, δεν πληρώνει τίποτα. Η προκλητική μη φορολόγηση των εφοπλιστών προωθείται επί δεκαετίες διαιωνίζοντας ένα παράλογο, παράνομο και προκλητικό αλισβερίσι με τις εκάστοτε κυβερνήσεις.
    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
    Πέρασε όλα τα μέτρα κατά του λαού, αλλά ξέχασε τους… εφοπλιστές ο Τσίπρας
    Πέρασε όλα τα μέτρα κατά του λαού, αλλά ξέχασε τους… εφοπλιστές ο Τσίπρας

    Από πράξεις… μηδέν!
    Με τις προσδοκίες που είχαν δημιουργηθεί προεκλογικά, θα περίμενε κάποιος από μια κυβέρνηση δήθεν Αριστερή να ανιχνεύσει τουλάχιστον τις νομικές δυνατότητες μιας δικαιότερης φορολόγησης των εφοπλιστικών κερδών. Αντ’ αυτού, Τσίπρας και Καμμένος επέλεξαν να υπογράψουν νέο μνημόνιο και να αναζητήσουν έσοδα στις τσέπες των φορολογικά εξαντλημένων πολιτών και όχι στις… μακριές τσέπες των εφοπλιστών.
    Υπενθυμίζεται ότι από το 2002 και ύστερα, τουλάχιστον 140 δισεκατομμύρια ευρώ της εφοπλιστικής βιομηχανίας δεν έχουν φορολογηθεί, πράγμα που εάν γινόταν θα μείωνε δραστικά τις οικονομικές υποχρεώσεις της υπερχρεωμένης Ελλάδας.
    Επομένως, κ. Τσίπρα και κ. Καμμένε φταίνε τελικά μόνο οι τοκογλύφοι δανειστές για την δραματική κατάσταση της ελληνικής οικονομίας; Ή μήπως φταίτε και εσείς που επιμένετε να διατηρείτε τα προκλητικά προνόμια των εφοπλιστών;
    Οι δικαιολογίες και τα «τσιτάτα» των εφοπλιστών για τη «γαλανόλευκη που κυματίζει στα πέρατα του κόσμου», για «την Ελλάδα που ταξιδεύει στα κύματα και θριαμβεύει», δεν μπορούν πια να δικαιολογούν την φορολογική ασυλία των πλοιοκτητών. Η αλήθεια που προσπαθούν να κρύψουν στα αμπάρια των πλοίων τους δεν μπορεί να παραμείνει άλλο εκεί. Η πιο πλούσια ομάδα των Ελλήνων δεν φορολογείται, έχει απίστευτα προνόμια και εκβιάζει συνεχώς κυβερνήσεις.
    Επιτέλους, φορολογήστε τους ή τουλάχιστον δώστε στο λαό μια πειστική απάντηση γιατί δεν το κάνετε. Αλλά είναι προφανές πως δεν έχετε απαντήσεις για κανένα από τα ψέματά σας.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  6. «Ξήλωμα» της ευνοϊκής φορολογίας στη ναυτιλία ζητά η Κομισιόν

    Συστάσεις προς την Ελλάδα απευθύνει η Κομισιόν, για το ευνοϊκό καθεστώς φορολογίας και κρατικών ενισχύσεων στο ναυτιλιακό τομέα, σε συνέχεια της διαδικασίας που είχε εκκινήσει το 2012 για τη διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού στην ευρωπαϊκή αγορά, αλλά και με βάση τα συμφωνηθέντα με τους δανειστές στο πλαίσιο του τρίτου μνημονίου.
    Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει αντιμετωπίσει με εντυπωσιακή αργοπορία όσα προβλέπει για τον τομέα της ναυτιλίας και τη σκανδαλωδώς ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση των Ελλήνων εφοπλιστών το τρίτο μνημόνιο, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επιταχύνει τώρα το «ξήλωμα» κάποιων εκ των προνομίων.
    Έτσι, η Κομισιόν θέτει δίμηνη διορία στην Ελλάδα, για να επανεξετάσει ισχύουσες διατάξεις, οι οποίες ενδέχεται να επιτρέπουν σε εταιρείες και μετόχους εταιρειών να επωφελούνται από το ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς, παραβιάζοντας έτσι τους σχετικούς κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Επιτροπή σημειώνει ότι η φορολόγηση με βάση τη χωρητικότητα του στόλου -και όχι βάσει πραγματικών κερδών- απευθύνεται αποκλειστικά σε επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών. Ωστόσο, το ελληνικό σύστημα του φόρου χωρητικότητας δεν είναι κατάλληλα στοχευμένο, σημειώνει η Κομισιόν, και ευνοεί μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών καθώς και επιχειρήσεις άλλες από τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών, πέραν των ορίων που επιτρέπονται βάσει των κατευθυντήριων γραμμών για τις θαλάσσιες μεταφορές.
    Στις προτάσεις της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά από την Ελλάδα να επανεξετάσει ποια πλοία είναι επιλέξιμα για υπαγωγή στο σύστημα φόρου χωρητικότητας και να εξαιρέσει από το προτιμησιακό καθεστώς τα αλιευτικά σκάφη, τα ρυμουλκά, καθώς και τα σκάφη αναψυχής (γιοτ) χωρίς πλήρωμα που ενοικιάζονται σε τουρίστες.
    Οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτών των πλοίων θα υπόκεινται στο μέλλον στο γενικό φόρο εισοδήματος, τονίζει η Κομισιόν.
    Από την ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση, θα πρέπει επίσης να εξαιρεθούν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι ναυτιλιακοί πράκτορες και άλλοι ενδιάμεσοι φορείς του ναυτιλιακού τομέα, καθώς και οι μέτοχοι ναυτιλιακών εταιρειών, που δεν εκτελούν πραγματικές θαλάσσιες μεταφορές.
    Η Κομισιόν διευκρινίζει ότι οι προτάσεις της δεν αφορούν στις κύριες δραστηριότητες της ελληνικής ναυτιλιακής οικονομίας, δηλαδή την εκμετάλλευση κυρίως φορτηγών πλοίων και δεξαμενόπλοιων. Οι δραστηριότητες αυτές θα εξακολουθήσουν να υπόκεινται σε φορολόγηση βάσει της χωρητικότητας αντί για φορολόγηση βάσει των κερδών, υπό την προϋπόθεση ότι οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτών των πλοίων θα διατηρούν αμετάβλητο το μερίδιο του στόλου τους υπό σημαίες χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
    Η Ελλάδα θα πρέπει να απαντήσει εντός δύο μηνών, εάν συμφωνεί με τα προτεινόμενα μέτρα. Στην περίπτωση αυτή, οφείλει να τροποποιήσει τους σχετικούς εθνικούς κανόνες, ώστε να αρχίσουν να ισχύουν –το αργότερο- από την 1η Ιανουαρίου 2019. Σημειώνεται ότι η προθεσμία αυτή προκύπτει από το μνημόνιο που υπεγράφη τον Αύγουστο του 2015 και προβλέπει ότι οι ειδικές συνεισφορές των ναυτιλιακών εταιρειών και των μετόχων τους για την αντιμετώπιση της κρίσης θα διατηρηθούν μέχρι το τέλος του 2018. Στο τρίτο μνημόνιο προβλέπεται δε, η σταδιακή κατάργηση φορολογικών προνομίων των Ελλήνων εφοπλιστών και η αύξηση των εσόδων από το φόρο χωρητικότητας.

    Αρέσει σε 1 άτομο

  7. Χαρίζουν εκατομμύρια σε εφοπλιστές, την ώρα που «τσακίζουν» το λαό

    Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΩΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΩΝ ΠΟΥ «ΒΟΥΛΙΑΞΑΝ» ΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ

    Μπορεί ο Αντώνης Σαμαράς να μην είναι πια πρωθυπουργός, στενός του φίλος όμως, ο οποίος τυγχάνει και εφοπλιστής, συνεχίζει να απολαμβάνει ευνοϊκή μεταχείριση από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – Ανεξάρτητων Ελλήνων.
    Την ώρα, λοιπόν, που η κυβέρνηση προσπαθεί να πείσει την ελληνική κοινωνία που είναι στα «κάγκελα», ότι θα πρέπει να δεχτεί νέες θυσίες για να καταστεί «βιώσιμο» το ασφαλιστικό σύστημα, «επιβραβεύει» με 40 εκατομμύρια ευρώ τον εφοπλιστή και συνιδιοκτήτη των ναυπηγείων Ελευσίνας, Νίκο Ταβουλάρη, για το «φέσι» στους εργαζόμενους στα ναυπηγεία και στα ασφαλιστικά τους ταμεία. Παράλληλα, του δίνει περίοδο χάριτος, καθώς «παγώνει» για τα επόμενα τρία χρόνια τις πάσης φύσεως διεκδικήσεις έναντι των ναυπηγείων Ελευσίνας.
    Πιο συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη «Ρύθμιση θεμάτων μεταθέσεων οπλιτών, μέριμνας προσωπικού και άλλες διατάξεις» συμπεριλήφθηκε τροπολογία για τη σύμβαση του Πολεμικού Ναυτικού με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, η οποία αφορά στην ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης δύο πυραυλακάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ελληνικό δημόσιο έχει δαπανήσει ήδη 280 εκατ. ευρώ για το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Σύμφωνα με δηλώσεις του αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Γιώργου Γιακουμάκη, «το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται αυτά τα πλοία, και οι επιλογές ήταν είτε να εκταμιευθούν κάποια χρήματα ακόμα είτε τα 280 εκατ. ευρώ που είχαν ήδη δαπανηθεί να χαθούν» (Καθημερινή 03/02/2016).
    Με βάση τη συμφωνία, το Πολεμικό Ναυτικό θα καταβάλλει το 70% των εργοδοτικών και ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων των ναυπηγείων Ελευσίνας, οι οποίοι θα απασχοληθούν στο πρόγραμμα, καθώς και το 70% των μηνιαίων αμοιβών τους. Τα ναυπηγεία Ελευσίνας, από την άλλη, δεσμεύονται, να μην προβούν σε απολύσεις έως την ολοκλήρωση του προγράμματος. Η επιπλέον ενίσχυση προς τα ναυπηγεία Ελευσίνας, για την ολοκλήρωση του προγράμματος, ορίζεται σε 40 εκατ. ευρώ. Υπάρχει δε πρόβλεψη, ώστε το δημόσιο να απαιτήσει τα ποσά που τελικά θα δαπανηθούν, από τα ναυπηγεία Ελευσίνας.
    Όπως αναφέρει η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, «από τις προτεινόμενες διατάξεις, προκαλείται, σύμφωνα με το επισπεύδον Υπουργείο, πρόσθετη δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, ύψους 40 εκατ. ευρώ συνολικά για τα έτη 2016-2018 (10 εκατ. ευρώ για το 2016, 20 εκατ. ευρώ για το 2017 και 10 εκατ. ευρώ για το 2018). Σε περίπτωση εφαρμογής της διάταξης της παραγράφου 3 του άρθρου 3 της Συμφωνίας, περί καταλογισμού στην ΝΒΕΕ Α.Ε. των τελικώς δαπανηθέντων ποσών με την ολοκλήρωση του προγράμματος, θα επιστραφούν στο Δημόσιο τα αντίστοιχα ποσά».
    Δεν είναι η πρώτη φορά, που ο Νίκος Ταβουλάρης, τυγχάνει διακριτικής μεταχείρισης από την πολιτεία. Κατά τη διακυβέρνηση Σαμαρά, είχε περάσει άλλη «σκανδαλωδώς» ευνοϊκή τροπολογία για τα ναυπηγεία Σύρου, τον Μάιο του 2014. Συγκεκριμένα, εξαιρούσε τα ναυπηγεία Σύρου από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες. Παράλληλα, ανέστελλε κάθε διαδικασία δίωξης από το ΙΚΑ για ασφαλιστικές οφειλές και κάθε ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων, ενώ εξασφάλιζε ασφαλιστική ενημερότητα για την επιχείρηση μέχρι το 2017. Οι περίπου 400 εργαζόμενοι, την ίδια ώρα, παρέμεναν απλήρωτοι.
    Όπως τότε η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, έτσι και σήμερα, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δίνει «φιλί ζωής» στον κ. Ταβουλάρη, άλλοτε διευθυντή της Πολιτικής Άνοιξης του Αντώνη Σαμαρά. Όσο για το αν θα εφαρμοστεί η ρήτρα για επιστροφή του ποσού στο Δημόσιο, ακόμα και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κρατάει τις επιφυλάξεις του…

    Αρέσει σε 1 άτομο

  8. 29 Μαίου 2014

    ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ Ανανεώθηκε29 Μαίου

    Σκανδαλώδης τροπολογία υπέρ στενού συνεργάτη του Α. Σαμαρά

    Στην προσφιλή τακτική της εισαγωγής ευνοϊκών τροπολογιών για «ημετέρους» σε άσχετα νομοσχέδια, κατέφυγε ξανά η κυβέρνηση Σαμαρά. Αυτή τη φορά, ο επιχειρηματίας που εξυπηρετείται μέσω μιας ακόμα προκλητικής διάταξης είναι ο Νίκος Ταβουλάρης, μεγαλομέτοχος των ναυπηγείων Σύρου (Νεώριον) και πρώην στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού, αφού ήταν ο διευθυντής της Πολιτικής Άνοιξης.

    Η τροπολογία που πέρασε εμβόλιμα στο νομοσχέδιο για την «καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης παιδιών και της παιδικής πορνογραφίας» και υπογράφεται από τους υπουργούς Οικονομικών Γ. Στουρνάρα, Εργασίας Γ. Βρούτση και Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου, εξαιρεί τα Ναυπηγεία Σύρου από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες. Παράλληλα, αναστέλλει κάθε διαδικασία δίωξης από το ΙΚΑ, για ασφαλιστικές οφειλές.
    Έτσι και το Νεώριον, που εδώ και πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα έχοντας αφήσει απλήρωτους τους περίπου 400 εργαζόμενους, θα μπορέσει άνετα με τη χρήση της ασφαλιστικής ενημερότητας να υλοποιήσει τις συμφωνηθείσες με το Πολεμικό Ναυτικό εργασίες επισκευής δύο πλωτών δεξαμενών. Ωστόσο ουδείς γνωρίζει αν το κρατικό χρήμα (περίπου 10 εκατ. ευρώ) που θα εισρεύσει στα ταμεία της επιχείρησης θα κατευθυνθεί προς τους απλήρωτους εργαζόμενους και προς τα ασφαλιστικά ταμεία, σημειώνει σε σχετικό δημοσίευμα η «Εφημερίδα των Συντακτών».
    Πιο συγκεκριμένα, κατά παρέκκλιση των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας προβλέπεται πως τα Ναυπηγεία Σύρου θα μπορούν να έχουν αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017, υπό την προϋπόθεση ότι θα καταβάλλουν κάθε μήνα το 0,70% των ασφαλιστικών εισφορών που χρωστούσαν μέχρι και τις 30 Απριλίου 2014 και παράλληλα από εδώ και πέρα θα καταβάλουν κανονικά τις εισφορές των περίπου 400 τακτικών και έκτακτων εργαζομένων που απασχολούν.
    Όπως προκύπτει από την τροπολογία και την συνοδευτική έκθεση, τα Ναυπηγεία Σύρου οφείλουν συνολικά 10 εκατ. ευρώ (ληξιπρόθεσμες οφειλές) -αναφέρει δημοσίευμα του capital.gr- και καθώς θα πληρώνουν 70.000 ευρώ το μήνα, μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2017 θα έχουν εξοφλήσει συνολικά 2,5 εκατ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 7,5 εκατ. ευρώ κεφαλαιοποιούνται.
    Από την προτεινόμενη ρύθμιση το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και άλλοι ασφαλιστικοί φορείς θα γράψουν ζημιά 12,5 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 7,5 εκατ. ευρώ θα προκύψουν από το ευνοϊκό καθεστώς είσπραξης των ληξιπρόθεσμων οφειλών για τα Ναυπηγεία Σύρου και άλλα 5 εκατ. ευρώ από την αναστολή λήψης αναγκαστικών μέτρων στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο ναυπηγικό τομέα.
    Με την ίδια τροπολογία παράλληλα αναστέλλονται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2017 όλες οι πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης για τις συγκεκριμένες οφειλές, κάθε ποινική δίωξη σε βάρος των υπευθύνων (φυλάκιση ή χρηματική ποινή) και παράλληλα παρατείνεται μέχρι τις 30 Ιουνίου 2015 (έληξε στις 31.12.2013) η προθεσμία αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων κατά επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς ναυπήγησης, μετατροπής, επισκευής και συντήρησης πλοίων για οφειλές προς το ΙΚΑ και λοιπούς ασφαλιστικούς φορείς που εποπτεύονται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
    Η κυβέρνηση έδωσε με αυτό το σκανδαλώδη τρόπο «φιλί ζωής» και στο στενό συνεργάτη του Αντώνη Σαμαρά στην Πολιτική Άνοιξη, κ. Ταβουλάρη, την ώρα που άλλοι, χιλιάδες επιχειρηματίες πνίγονται από τις οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία.
    Κάποιοι κάνουν λόγο για παιχνίδια μικροπολιτικού χαρακτήρα, σημειώνοντας ότι ο κ. Βρούτσης εκλέγεται στις Κυκλάδες, στην πρώτη τροπολογία που πέρασε, μετά την ήττα της Νέας Δημοκρατίας στις ευρωεκλογές.
    Η κυβερνητική δικαιολογία δε, που χρησιμοποιήθηκε, είναι το ίδιο προκλητική όσο και η ίδια η διάταξη. Η κυβέρνηση Σαμαρά, που υλοποίησε στο έπακρο τις επιταγές της τρόικας και ενέτεινε τη σκληρή λιτότητα για τον ελληνικό λαό, δεν μπορεί να επικαλείται την οικονομική κρίση μόνο όταν πρόκειται να εξυπηρετήσει φίλια επιχειρηματικά συμφέροντα. Γιατί αυτό λέγεται «σκάνδαλο» και όχι στήριξη στη ναυπηγική βιομηχανία…

    Αρέσει σε 1 άτομο

  9. 26 Νοεμβρίου 2015

    Απρόθυμες οι ελληνικές κυβερνήσεις να περικόψουν τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών

    Την «ηρωική» συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών στην εθνική οικονομία καταρρίπτει ανάλυση του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, το οποίο αποδίδει ευθύνες στις ελληνικές κυβερνήσεις για τη διαχρονική απροθυμία τους να φορολογήσουν τις «ιερές αγελάδες» της χώρας.
    Η πολυδιαφημισμένη συμβολή τους στο ΑΕΠ, σύμφωνα με το Reuters ανέρχεται στο 1%, τη στιγμή που η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ακόμα και η ΕΛΣΤΑΤ, την υπολογίζουν από 4-7,5%, καθώς στα στατιστικά συμπεριλαμβάνονται δισεκατομμύρια, τα οποία όμως ποτέ δεν επιστρέφουν στην ελληνική οικονομία. Επισημαίνονται δε, οι απειλές που χρησιμοποιεί ο εφοπλιστικός κλάδος, κάθε φορά που γινόταν απόπειρα να αυξηθεί η φορολογία τους.
    Απρόθυμες οι ελληνικές κυβερνήσεις να περικόψουν τις φοροαπαλλαγές των εφοπλιστών
    «Πώς οι Έλληνες εφοπλιστές αναβαθμίζουν τον ρόλο τους και γιατί αυτό κοστίζει στην Αθήνα εκατομμύρια» τιτλοφορείται μια μεγάλη έρευνα του Reuters για τους εφοπλιστές και την άρνηση των ελληνικών κυβερνήσεων να τους φορολογήσουν.
    Οι Έλληνες εφοπλιστές λένε ότι είναι πολύ ισχυροί για να πληρώσουν φόρους. Όμως αν η Αθήνα φορολογούσε τους εφοπλιστές, όπως όλους τους άλλους, ο κλάδος θα ήταν κατά πολύ μικρότερος.
    Την ημέρα που ανέλαβε το Υπουργείο Ναυτιλίας, τον Ιούνιο του 2012, ο Κωστής Μουσουρούλης, δέχτηκε στο γραφείο του έναν 90χρονο εφοπλιστή. Ακόμη θυμάται τα λόγια του: «Μην ξεχνάς, ο καλύτερος υπουργός ναυτιλίας είναι ο υπουργός που δεν κάνει τίποτα για την ναυτιλία. Είναι αυτός που μας αφήνει ήσυχους.»
    Έτσι το θέλουν οι Έλληνες εφοπλιστές. Οι μεγιστάνες που κατέχουν έναν από τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο αντιστάθηκαν σθεναρά σε όποιον αποπειράθηκε να τους φορολογήσει, απειλώντας ότι θα φύγουν από την χώρα κι ότι κάτι τέτοιο θα αποτελούσε πλήγμα για την οικονομία. Πρόσφατα, την ώρα που οι διεθνείς πιστωτές διέσωζαν επανειλημμένα την χώρα, οι δανειστές πίεζαν την Αθήνα να αυξήσει το μερίδιο φορολόγησης των εφοπλιστών. Εκείνοι αντιστάθηκαν σε κάθε προσπάθεια εγκατάλειψης των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν και καμία κυβέρνηση δεν τόλμησε να τους αγγίξει.
    «Η ναυτιλία είναι το μαξιλάρι της ελληνικής οικονομίας», λέει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών.
    Η Ελληνική Στατιστική Αρχή λέει ότι η συνεισφορά της ναυτιλίας ανέρχεται στα 9 δις – ή στο 4% του ελληνικού ΑΕΠ.
    Αν κάποιος υπολογίσει και τα παρακλάδια της ναυτιλίας, τότε το ποσοστό εκτινάσσεται στο 7,5% του ΑΕΠ, ή περίπου στα 17 δισ. ευρώ το χρόνο. Στον κλάδο απασχολούνται 192.000 άνθρωποι, δηλαδή το 4% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας.
    Όμως σύμφωνα με την ανάλυση του Reuters, ο ηρωικός ρόλος των εφοπλιστών στην ελληνική οικονομία είναι μύθος.
    Κι αυτό γιατί οι Έλληνες εφοπλιστές περιλαμβάνουν στα στατιστικά τους δισεκατομμύρια που ποτέ δεν επιστρέφουν στην ελληνική οικονομία. Αν η Ελλάδα υπολόγιζε τις πληρωμές σε ελληνικές εταιρείες και ιδιώτες – όπως και οι άλλες χώρες – η συμβολή της ναυτιλίας θα ήταν ισοδύναμη με περίπου 1% του ΑΕΠ.
    Για την Ελλάδα, το κόστος των φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές ισούται με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Αν και το ποσό αυτό συγκρινόμενο με το ελληνικό χρέος είναι μικρό, την ίδια στιγμή άλλες κατηγορίες πολιτών πρέπει να «σφίξουν το ζωνάρι». Η χώρα έχει περικόψει τα επιδόματα ανεργίας κατά 1/5, τις δαπάνες υγείας κατά 1/10 στα χρόνια μεταξύ του 2009 και του 2012 στο πλαίσιο περικοπών των δαπανών που προβλέπεται από τα προγράμματα διάσωσης της Ε.Ε. και του ΔΝΤ.
    Οι φοροαπαλλαγές των αγροτών κόπηκαν και η Ελλάδα αύξησε την φορολογία της μεσαίας τάξης. Από την άλλη, οι μεγιστάνες της ναυτιλίας, εξακολουθούν να έχουν φοροαπαλλαγές που διασφαλίζονται από το Σύνταγμα.
    Οι εφοπλιστές «είναι ισχυροί, βάζουν τα μέσα ενημέρωσης να γράψουν ό,τι θέλουν,» λέει ο οικονομολόγος και πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου στο Reuters. Και μόλις τολμήσεις να τους αγγίξεις τους ακούς να λένε «Είμαστε το 7% του ΑΕΠ, φέρνουμε 17 δις στην οικονομία κάθε χρόνο, 200.000 θέσεις εργασίας…». Μόνο που δεν είναι έτσι».
    Ο ΣΥΡΙΖΑ, το κυβερνητικό κόμμα του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, αρχικά είχε δεσμευθεί να βάλει τέλος στις γενναίες φοροαπαλλαγές του κλάδου. Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, αναγνωρίζει ότι ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι εφοπλιστές δεν είναι αποτελεσματικός. Ο ίδιος δηλώνει ότι η κυβέρνηση πρόκειται να αναθεωρήσει το φορολογικό σύστημα κι ότι θα δώσει τις λεπτομέρειες την επόμενη χρονιά.
    Όμως ενώ υποστηρίζει ότι οι αλλαγές στην φορολόγηση των εφοπλιστών είναι πιθανές, η κυβέρνηση φαίνεται απρόθυμη να υπερασπιστεί οτιδήποτε θα έθετε σε κίνδυνο την ναυτιλία.
    «Αυτό που είναι σημαντικό για εμάς είναι να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας», λέει ο υπουργός.
    Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχόλιο για την ανάλυση του Reuters, όμως είπε ότι οποιοσδήποτε ισχυρισμός ότι χρησιμοποίησε πολιτική επιρροή ή τα μέσα ενημέρωσης για την διαιώνιση ανακριβειών σχετικά με την οικονομική συμβολή του κλάδου, αποτελεί «έναν εντελώς ψευδή ισχυρισμό».

    Αρέσει σε 1 άτομο

  10. Καλησπέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο,

    Σας ενημερώνω ότι βρήκαμε στο Ίντερνετ δημοσιεύσεις, οι οποίες και παρουσιάζουν με πλήρη αναλυτικά στοιχεία, το τι πληρώνουν κάθε χρόνο οι έλληνες εφοπλιστές στην πατρίδα μας, όσον αφορά την εφορία τους. 
    

    Όταν ο Έλληνας δίνει το 29% του ευρώ από το πρώτο ευρώ, αντίστοιχα για τον εφοπλιστή το επί τοις εκατό ποσοστό είναι 0.048%.

    Με υπολογισμούς το ποσοστό αυτό είναι περίπου 10 ευρώ την ημέρα για το κάθε πλοίο του.
    Αυτό είναι ντροπή, μπορώ να σας στείλω αναλυτικά πληροφορίες, να δημοσιευτούν και φυσικά μπορώ να στείλω και αναλυτικά φορολογικές δηλώσεις διάφορων εθνοπατέρων.

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.